اخبار صنعت

تولید برق با الهام از کرکس، عکس

نگاهی دقیق به کرکس کندر آند یا رُخ کرکس آند باعث شد تا دانشمندان بتوانند با الهام از شکل بال های این پرنده و بهینه سازی طراحی تیغه های توربین، تولید انرژی را تا 10 درصد افزایش می دهد.

29 فروردین 1403

مسجد جامع عتیق اصفهان آسیب شناسی می شود

مدیر فنی و مهندسی قطار شهری اصفهان گفت: مسجد جامع عتیق پس از ارائه مطالعات دانشگاه علم و صنعت درخصوص عبور خط مترو، آسیب شناسی می شود.

18 اسفند 1402

طرز تهیه پیاز داغ عسلی مجلسی با ترفندهای رستورانی

اگر پیاز، روغن، نمک و حدود یک ساعت وقت دارید، پس حتما دست به کار شوید و پیاز کاراملی شده را برای غذاهایتان بخصوص ساندویچ ها آماده کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پیاز داغ چیپسی که سریع ترین روش تهیه پیاز سرخ شده است را آموزش داده بودیم اما اینجا می خواهیم...

9 دی 1402

ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر آغاز مجدد پروازهای چارتری برای کیش را تکذیب کرد.

31 مرداد 1402

شکارچیان نهنگ، چه کسانی هستند؟

شاید به جرأت بتوان گفت شکارچیان نهنگ یکی از شجاع ترین وبی رحم ترین صیادان روی زمین هستند؛ آنها یک تنه به استقبال خطر می روند.

30 تیر 1402

کشف مقبره های 3 هزار ساله در چین با آثار هنری شگفت انگیز

منشاء اسرارآمیز ظروف برنزی باستانی که در بخشی از شمال چین یافت شده شاید با کشف ویرانه های یک شهر کامل عصر برنز در این منطقه ارتباط داشته باشد.

13 تیر 1402

درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده

زوال عقل یا آلزایمر بیماری قرن محسوب می گردد. بیماری ای که کوشش بسیاری برای درمان عوارض و کاهش سرعت آن در دست انجام است.

5 اردیبهشت 1402

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش طعم و لذیذ

سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر دنیا هستند که بیش تر به عنوان پیش غذا سرو می شوند؛ اما خیلی از آن ها به علت ترکیباتی که دارند، می توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

4 اردیبهشت 1402

چگونه صنعت سلامت به سمت انتخاب چهره سال دارو پیش رفت

اسفند سال جاری محمد عبده زاده رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، به عنوان چهره سال دارویی انتخاب شد.

17 اسفند 1401

محکومیت تازه برای 6 باشگاه

کمیته شرایط فدراسیون فوتبال، آرای خود را در خصوص پرونده های مطروحه به توضیح زیر بیان کرد:

30 بهمن 1401

مواجهه خوشه سازی دانش بنیان ها با چالش های فرهنگی، اجرایی و حقوقی

به گزارش خبرنگاران، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی چالشها و راهکارهای سیاستی خوشه سازی شرکت های دانش بنیان را آنالیز کرد.

27 بهمن 1401

ایرباسA380 ، بزرگترین هواپیما مسافربری جهان را بشناسید

ایرباسA380 - بزرگترین هواپیما مسافربری جهان را بشناسید!هواپیما نوعی وسیله حمل و نقل سفری است که در انواع گوناگون و مدل های مختلف ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر بیشترین استفاده و هزینه ساخت این وسیله، مربوط به هواپیما مسافربری می باشد. این...

20 بهمن 1401

هشدار اورژانس؛ افزایش 32 درصدی فوتی های ناشی از گازگرفتگی

علائم مسمومیت با گاز مونوکسید شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوانزاست. با وجود اینکه علائم این مسمومیت بسیار ساده است؛ اما مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کشور همچنان اتفاق می افتد و مردم دچار مشکل می شوند.

6 بهمن 1401

ترافیک خودرو ها در تونل سیرچ کرمان باعث مسمومیت 9 نفر شد

رئیس اورژانس کرمان گفت: ترافیک خودرو ها در تونل سیرچ (شهرستان کرمان)، مسمومیت 9 نفر با گاز مونوکسید کربن را در پی داشت.

26 دی 1401

147 هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 147 هزار تن خرما سال جاری از سطح نخلستان های منطقه ها جنوبی این استان برداشت و حدود 140 هزار تن نیز براثر بارندگی(سامانه مونسون) دچار خسارت شد.

30 آبان 1401

آسیب سیلاب به واحد های مسکونی و تجاری در بدره

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام گفت: بارش شدید باران باعث بروز سیلاب و خسارت به واحد های مسکونی و تجاری در منطقه ها مجاور سیلبند جنوبی شهر بدره شده است.

21 آبان 1401

دستیابی استان یزد به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با استناد به برآورد های مرکز آمار ایران از دستیابی این استان به رشد مالی 7.55 درصدی در سال 1400 اطلاع داد.

7 آبان 1401

گوگل پیکسل 7 پرو؛ مشخصات کامل و قیمت

گوگل، غول فناوری دنیا، اخیراً از جدیدترین گوشی های هوشمند خود یعنی سری Pixel 7 رونمایی کرد. این سری شامل دو مدل Pixel 7 و Pixel 7 Pro است که نسخه پرو مدل پرچمدار محسوب می گردد.

16 مهر 1401

کاهش خطر ابتلا به دیابت با خوردن این نوشیدنی پرطرفدار ایرانی ها

اگر نگران ابتلا به دیابت هستید، نوشیدن چای در طول روز ممکن است کمک کند تا از خطرات این بیماری در امان باشید. چای سیاه، سبز یا اولانگ با کاهش خطر ابتلا به نوع 2 مرتبط است و تحقیقات نشان داده که نوشیدن این حداقل چهار فنجان چای سیاه در روز می تواند در کاهش...

30 شهریور 1401

خانه پیرنیا نایین

خانه پیرنیا را باید در نزدیکی مسجد جامع نائین (140 کیلومتری شرق اصفهان) جسنجو کرد؛ اثری که در شهریورماه 1356 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و کم کم معروفیت جهانی پیدا کرد. این خانه تاریخی به دلیل نوع معماری اش به صورت الگوی خانه های سنتی کویر مرکزی...

21 شهریور 1401
تعداد: (140)