درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده

به گزارش وبلاگ چاپارها، زوال عقل یا آلزایمر بیماری قرن محسوب می گردد. بیماری ای که کوشش بسیاری برای درمان عوارض و کاهش سرعت آن در دست انجام است.

درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده

فواید غذاهای تخمیر شده دامنه ای گسترده دارد اما به تازگی یک فایده تازه استفاده از این مواد غذایی به وسیله دانشمندان اثبات شده است: جلوگیری از پیشرفت مسائل شناختی ناشی از زوال عقل. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ چاپارها همراه بمانید.

عناوین مطلب

  • فواید غذاهای تخمیر شده
    • عملکرد مواد غذای تخمیری در بدن
    • مواد غذایی تخمیر شده کدامند؟
    • بعلاوه بخوانید:

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای تخمیر شده نه تنها برای روده بلکه برای مغز نیز مفید هستند.

فواید غذاهای تخمیر شده

روش نگهداری مواد غذایی که در فرهنگ و رژیم غذایی بسیاری از کشورها وجود دارد، باکتری هایی را فراوری می نماید که دارای اثر پروبیوتیک بالقوه هستند. غذاهایی همانند کیم چی (کره جنوبی) و کفیر که در انواع ماست و دوغ استفاده می گردد.

غذاهای تخمیر شده به نوبه خود به سلامتی روده ها، فراوری انتقال دهنده های عصبی و ارتباط با مغز برای حفظ خلق و خو و عملکرد پردازش مغز یاری می نمایند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که بعضی از غذاهای تخمیر شده حتی می توانند در خطر زوال عقل نقش داشته باشند.

محققان دانشگاه کالج کورک و سازمان توسعه کشاورزی و غذای ایرلند می گویند مطالعات نشان داده که خوردن غذاهای تخمیر شده ممکن است تاثیرات بلندمدت و کوتاه مدتی بر عملکرد مغز داشته باشد.

عملکرد مواد غذای تخمیری در بدن

به عنوان مثال، غذاهای تخمیر شده منبع تریپتوفان هستند که اسید آمینه ای را تامین می نمایند که برای فراوری سروتونین مهم است.

سروتونین هورمونی است که به عنوان یک پیغام رسان در مغز عمل می نماید و بر چندین جنبه از عملکرد مغز از جمله خلق و خو اثر گذار است.

در حالی که این تیم تحقیقاتی در حال حاضر در حال مطالعه هستند که کدام مواد غذایی تخمیری بیشترین تاثیر را بر سلامت مغز دارند، پزشکان گمان می نمایند غذاهای لبنی تخمیر شده تاثیر بیشتری بر مغز داشته باشند.

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای لبنی تخمیر شده ممکن است اثرات محافظتی عصبی داشته باشند و می توانند برای درمان و حتی پیشگیری از پیشرفت زوال شناختی که در زوال عقل و بیماری آلزایمر دیده می گردد استفاده شوند.

قبل تر محققان به این نتیجه رسیده بودند که رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات و غلات، گوشت قرمز و قند کم می تواند به کاهش خطر زوال عقل یاری کند.

در حال حاضر، هیچ ارتباط محکمی بین غذاهای تخمیر شده و زوال عقل وجود ندارد، اما تحقیقات در خصوص سلامت مغز یافته های چشمگیری را نشان می دهد.

باکتری های فراوری نماینده اسید لاکتیک از بعضی غذاهای تخمیر شده، فراورینمایندگان اصلی GABA هستند.

GABA یک انتقال دهنده عصبی در مغز است که نقش اصلی آن کاهش توانایی یک سلول عصبی برای دریافت، ایجاد یا ارسال پیغام های شیمیایی به سلول های عصبی دیگر است، به همین علت است که GABA به علت ایجاد یک اثر آرام بخش شناخته شده است و برای یاری به بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی پیشنهاد شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، متخصصان توصیه می نمایند که برای دستیابی به برترین نتایج، از انواع غذاهای تخمیر شده بهره ببرید.

مواد غذایی تخمیر شده کدامند؟

از کفیر گرفته تا کلم ترش (کیم چی کره ای) و از چای کامبوجا تا میسو (خمیر سویای ژاپنی) و از دوغ سنتی تا لبنیات محلی و ترشی های تهیه شده از سرکه و انواع سبزیجات، غذاهای تخمیر شده متنوعی وجود دارد که به شما در دریافت انواع باکتری های خوب روده یاری می نمایند.

به توصیه پزشکان: برترین رویکرد این است که کم کم مصرف این مواد غذایی را آغاز کنید و تحمل خود را نسبت به آن ها افزایش دهید، زیرا مصرف بیش از حد برای آغاز می تواند باعث افزایش گاز، نفخ و سایر مسائل گوارشی گردد.

یک قاشق غذاخوری از غذاهای تخمیر شده را با یک وعده غذایی یا 150 تا 250 میلی لیتر نوشیدنی تخمیر شده پیشنهاد متخصصان است. سعی کنید گزینه های غذایی تخمیر شده خود را تا حد امکان متنوع نگه دارید و غذاهای تخمیر شده مختلف را با انواع میکروب ها برای تقویت روده امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه: یک قدم تا درمان پارکینسون را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آلزایمر با مصرف غذاهای تخمیر شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید