واشنگتن حوزه های همکاری با مسکو را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ چاپارها به نقل از تاس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که ایالات متحده باور دارد که می تواند با روسیه در باب مواردی چون ثبات راهبردی، مسائل بشردوستانه در سوریه، مسائل مرتبط با آرکتیک (محیط پیرامونی قطب شمال) و شماری دیگر از حوزه ها همکاری کند.

واشنگتن حوزه های همکاری با مسکو را معرفی کرد

سالیوان با این ادعا که ایالات متحده در حال آنالیز احتمال تعامل با روسیه در شماری از حوزه هایی است که در آنها منافع مشترک دارند؛ اضافه نمود: این حق را هم برای خود محفوظ می داند که پیامی صریح درباره اقدامات مخرب به مسکو مخابره کند.

به گزارش وبلاگ چاپارها، آمریکا در قبال روسیه سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است و همزمان که بر اتهامات نسبت داده شده به مسکو پافشاری می نماید، به دلیل صندلی بین المللی روسیه، سعی در جلب رضایت مقامات این کشور نیز دارد.

این سیاست و لحن دو پهلو پیشتر در اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز مشاهده شده بود. وی در پیامی فرا رسیدن روز ملی روسیه را به مردم این کشور تبریک گفته و مدعی شده بود که مقامات واشنگتن به دنبال تعامل سازنده با مسکو بر مبنای ارتقای رابطه ای با ثبات تر و قابل پیش بینی تر هستند.

بلینکن همچنین مدعی شده بود همزمان که مردم روسیه به ساختن آرمان های ترسیم شده در اعلامیه حق حاکمیت این کشور و علاقه شان به تعامل با جامعه جهانی و همکاری صلح جویانه در باب حل دغدغه های جهانی ادامه می دهند؛ ما نیز قاطعانه به حمایت از آنها متعهد می مانیم.

بنا بر اعلام کرملین، اولین دیدار حضوری میان روسای جمهور روسیه و آمریکا در 16 ژوئن (26 خرداد) در شهر ژنو در سوئیس خواهد بود و رهبران دو کشور درباره شرایط فعلی روابط دوجانبه و چشم انداز گسترش آن بحث و مصاحبه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واشنگتن حوزه های همکاری با مسکو را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن حوزه های همکاری با مسکو را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید