توسعه ناتو روسیه را نگران می نماید

به گزارش وبلاگ چاپارها، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به امکان عضویت فنلاند در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بیان کرد که هر گونه توسعه ناتو، نگرانی روسیه را برمی انگیزد.

توسعه ناتو روسیه را نگران می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ چاپارها، پسکوف روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: هر گونه توسعه ناتو، روسیه را نگران می نمایند، زیرا عامل تنش آفرینی و نه توسعه است.

ویکتوریا نولند دستیار وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که آمریکا برای مذاکره با فنلاند و سوئد در خصوص موضوع پیوستن این کشور ها به ناتو در صورت اعلام تمایل این کشور ها آمادگی دارد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با نگران نماینده خواندن موضوع توسعه ناتو برای کشورش اظهار کرد: ناتو ابزاری برای رویارویی و خصومت است.

وی اضافه نمود: این پیمان برای همین منظور بوجود آمده است. این طرح با همین قصد اجرا می گردد و در حال توسعه است.

پسکوف با بیان اینکه موجودیت سازمان ناتو برای همین هدف حفظ شده است، اظهار کرد: این واقعیت انکارناپذیر است و به همین علت توسعه این ساز وکار (ناتو) را برای روسیه تهدید می دانیم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه این را نیز گفت که هیچ ارتباطی بین نشست روسیه-ناتو که امروز در بروکسل در حال برگزاری است با رزمایش های روسیه وجود ندارد.

نماینده کاخ کرملین در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت که روسیه از موضع برتر با آمریکا مذاکره نمی کند.

وی بعلاوه گفت که روسیه شبیه مقام های آمریکایی اقدام نخواهد کرد و در حالی که مذاکرات با ناتو و آمریکا جریان دارد، تهدید نموده و اولتیماتوم بدهد.

روابط مسکو و پیمان آتلانتیک شمالی پرتنش است و دو طرف برای قدرت نمایی، هر سال چند رزمایش در دریای بالتیک و سیاه و منطقه ها مجاور روسیه با کشور های عضو ناتو و نیز اعضای ناتو همسایه با روسیه برگزار می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توسعه ناتو روسیه را نگران می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ناتو روسیه را نگران می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید