ورود شرکت های کره ای به عرصه داستان اینترنتی ، رقابت با مانگای ژاپنی یا شکست آمازون

به گزارش وبلاگ چاپارها به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، در ماه ژانویه سال گذشته شرکت اینترنتی ناور (Naver) در پیشنهادی خواهان خرید پلتفرم انتشار داستان و محتوای واتپد (Wattpad) شده بود و حالا هم کاکاوو (Kakao) شرکت دیگر کره ای برای خرید این سایت و اپلیکیشن خیز برداشته است. واتپد در کشور کانادا یکی از اپلیکیشن ها و سایت های محبوب انتشار داستان و محتوای کاربران و نویسندگان است که شبیه کتابخوان کیندل نویسندگان می توانند داستان های خود را در آن منتشر نمایند.

ورود شرکت های کره ای به عرصه داستان اینترنتی ، رقابت با مانگای ژاپنی یا شکست آمازون

شرکت کانادایی واتپد پیش از این ارزش سهام خود را 600 میلیون دلار اعلام نموده بود و به این نکته تاکید نموده بود که در صورت فروش سهام آلن لئو و ایوان یوئن موسسان این پلتفرم همچنان مدیریت آن را حفظ خواهند کرد و حتی در صورت خرید کامل این پلتفرم به وسیله مشتری های خارجی این سایت و اپلیکیشن نباید به کشورهای دیگر منتقل گردد. پیروزیت پلتفرم انتشار داستان کانادایی باعث شده است که بیشتر کارشناسان از افزایش نیروها و پرسنل اجرایی این شرکت خبر دهند.

حالا در این میان شرکت های کره ای که در اصل ارائه نماینده خدمات اینترنتی در کشور خود هستند، خواهان خرید واتپد شوند و این به این معناست که نمی خواهند گوی رقابت را به آمازون و انتشار داستان و محتوا در این سایت ببازند. به نظر می رسد شرکت های ارائه نماینده خدمات اینترنتی در کشور کره جنوبی به این باور رسیده اند که فراوری محتوا در سایت های زیر نظر آنها می تواند به رونق خدمات آنها منجر گردد. واتپد در حال حاضر 166 میلیون کاربر و نویسنده دارد که از این میان 90میلیون کاربر فعال دارد که 5 میلیون نفر آنها نویسنده و بقیه خوانندگان داستان ها هستند.

شرکت فروشگاهی آمازون اعلام نموده است در چند ماه آینده سرویس نوی برای انتشار داستان های سریالی برای نویسندگان خود نشر عضو در کتابخوان کیندل منتشر خواهد نمود تا بتوانند برای اولین بار داستان های کوتاه و بلند خود را به صورت سریالی برای مخاطبان خود منتشر نمایند. سرویس نو شرکت آمازون که فعلاً برای سیستم های عامل ای او اس یا همان دستگاه های اپل راه اندازی شده است تا چند ماه آینده خدمات دهی خود را به کاربران شروع خواهد نمود. مسئولان آمازون امیدوارند این سرویس نو که نام آن را کیندل ولا (Kindle Vella) گذاشته اند، بتواند به داستان نویسی در کتابخوان کیندل رونق بیشتری بدهد.

به تحلیل کارشناسان شرکت های کره ای می خواهند به غیر از بازار این کشور فضای انتشار داستان های سریالی را در دیگر نقاط جهان هم کسب نمایند. جویس لی خبرنگار کره ای خبرگزاری رویترز در شهر سئول در یادداشتی درباره اقدام اخیر شرکت های اینترنتی کره ای بر این عقیده است که این شرکت ها می خواهند با قبضه کردن بازارهای تفریح در جهان در رقابت با شرکت های منطقه ای مثل انتشاراتی های کمیک ژاپنی پیروز ظاهر شوند. وب تونز (webtoons) یکی از سایت های منتشرنماینده داستان های مصور کره ای است که می خواهد کاری شبیه داستان های مانگای ژاپنی انجام دهد.

سونگ سوک مدیر اجرایی ناوار در اظهاراتی گفته بود با درخواست خرید واتپد انتظار داریم بتوانیم رابطه خوبی بین داستان های مصور کره ای و داستان های منتشرشده در واتپد برقرار کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ورود شرکت های کره ای به عرصه داستان اینترنتی ، رقابت با مانگای ژاپنی یا شکست آمازون" امتیاز دهید

1 کاربر به "ورود شرکت های کره ای به عرصه داستان اینترنتی ، رقابت با مانگای ژاپنی یا شکست آمازون" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شرکت های کره ای به عرصه داستان اینترنتی ، رقابت با مانگای ژاپنی یا شکست آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید