گذرگاه مرزی لبنان بار دیگر از میان پناهجویان سوری قربانی گرفت

به گزارش وبلاگ چاپارها، اجساد چهار پناهجوی سوری شامل دو زن و دو کودک در منطقه جرود عیناتا در استان بعلبلک لبنان که از سطح دریا یک هزار و 620 متر ارتفاع دارد، پیدا شد و بدین ترتیب گذرگاه مرزی لبنان بار دیگر از میان پناهجویان سوری قربانی گرفت.

گذرگاه مرزی لبنان بار دیگر از میان پناهجویان سوری قربانی گرفت

بشیر خضر استاندار استان بعلبک لبنان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اعلام این مطلب اضافه نمود: پس از تلاش های پیگیر تیم های هلال احمر و ارتش و نیروهای انتظامی سوریه اجساد این چهار نفر که در اثر سرمای شدید جان داده بودند، پیدا شد.

از سوی دیگر بلال رعد مدیر سازمان هلال احمر در منطقه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت : این چهار نفر سه روز پیش مفقود شدند تا آنکه اجساد آنها دیروز (جمعه) در فاصله تقریبا 60 کیلومتری مرزهای سوریه پیدا شد.

به گفته رعد ، این چهار تن در حال بازگشت به سوریه بودند و طی سفر دچار توفان شدند . این چهار نفر از خودرو پیاده شدند تا با پای پیاده بقیه راستا طی کنند و از همان زمان ناپدید شدند.

آب و هوای لبنان از چهار روز پیش به این سو بارانی و برفی گزارش شده است و همین امر باعث شدتا دما در بلندی ها و ارتفاعات به شدت کاهش یابد.

این حادثه پیدا شدن اجساد 12 سوری را در اذهان تداعی کرد که در اثر کولاک در مرزهای لبنان و سوریه در ماه ژانویه سال 2018 جان خود را از دست دادند و در همان زمان نیروهای هلال احمر و ارتش جنازه های آنان را در میان برف های منطقه مرزی المصنع - الصویره یافتند که در میان آنان جسد سه کودک به چشم می خورد.

ناآرامی و جنگ داخلی در سوریه کوچ حدود 5 میلیون نفر از ساکنان این کشور را به کشورهای همسایه رقم زده است.

در حال حاضر بیش از 2 و نیم میلیون نفر از پناهجویان در ترکیه، بیش از یک میلیون نفر در لبنان و یک میلیون و 400 هزار پناهجو در اردن بسر می برند.

پناهجویان سوری ساکن لبنان یک چهارم جمعیت این کشور کوچک را تشکیل می دهند. لبنان در بخش اقتصادی قوی نیست و مقامهای دولتی قوانین سختگیرانه ای را برای کار پناهجویان وضع کرده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "گذرگاه مرزی لبنان بار دیگر از میان پناهجویان سوری قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذرگاه مرزی لبنان بار دیگر از میان پناهجویان سوری قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید