یک اثبات علمی تازه: مردان سریع تر از زنان وزن کم می نمایند!

به گزارش وبلاگ چاپارها، دانشمندان معتقدند نوعی که بدن مرد ها ساخته شده است و حتی جایی که چربی را ذخیره می نمایند به آنها یاری می نماید تا راحت تر از زنان وزن کم نمایند.

یک اثبات علمی تازه: مردان سریع تر از زنان وزن کم می نمایند!

خانم ها، یادتان باشد اگر با مردی به رقابت در کم کردن وزن افتادید، شگفت زده نشوید وقتی با این واقعیت سخت رودر رو شدید؛ مردان سریع تر از زنان وزن کم می نمایند.

مطالعات نو نشان می دهد مردان بعلاوه هنگام کم کردن وزن مزایای سلامتی بیشتری نسبت به زنان بدست می آورند.

مطالعه ای در نشریه دیابت، چاقی و متابولیسم، نتایج کاهش وزن بیش از 2200 بزرگسالان دارای اضافه وزن در اروپا، استرالیا و نیوزیلند را توضیح داد.

هر یک از بزرگسالان نیز مبتلا به دیابت بودند، وضعیتی که با افزایش قند خون معین می شد. افرادی که مبتلا به دیابت هستند، در معرض خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.

در طی مطالعه هشت هفته ای، این بزرگسالان رژیم غذایی 800 کالری را که اغلب شامل سوپ ها، شیک ها، غلات گرم و سبزیجات کم کالری بود، دنبال کردند.

در انتها مردان 16 درصد بیشتر از زنان وزن کم کردند - حدود 13 کیلو در مقایسه با میانگین 10 کیلو برای زنان.

علاوه بر این، 35 درصد از مردان و زنان در مطالعه سطح قند خون طبیعی داشتند و از طبقه بندی دیابت خارج شدند.

هوز خبرهای خوب برای مردان به انتها نرسیده است.

به عنوان یک گروه، مردان دارای ضربان قلب پایین تر و دارای چربی کمتری بودند. بعلاوه خطر ابتلا به دیابت در آنها در مقایسه با زنان پایین تر بود.

رژیم کم کالری اثرات دیگری بر روی زنان در مطالعه داشت و کاملا مثبت نبودند.

زنان با کاهش زیاد کلسترول چربی لیپوپروتئین (HDL)، که بعلاوه به عنوان کلسترول خوب شناخته می گردد، روبرو بودند.

آنها بعلاوه دچار کاهش شدید تراکم مواد معدنی در استخوان ها شدند، که می تواند منجر به استخوان های ضعیف گردد.

توده بدون چربی بدن آنها نیز کاهش یافته بود که باعث توقف متابولیسم و منجر به آهسته شدن کاهش وزن در آنها شد.

نوع چربی که مردان در آزمایش از دست داده بودند نیز سالم تر از نوع چربی از دست داده در زنان بود.

مردان معمولا وزن خود را در قسمت میانی بدن خود حمل می نمایند. به این چربی، چربی ذره ای یا احشایی گفته می گردد. هنگامی که بدن شما چربی احشایی را از بین می برد، در واقع سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و به شما یاری می نماید کالری بیشتری بسوزانید.

اما زنان چربی خود را در اطراف کمر، ران و باسن خود جمع می نمایند. این نوع چربی، چربی زیر پوستی است که برای باروری و قاعدگی مهم است، اما در هنگام از دست دادن آن، در سلامتی متابولیک شما هیچ تاثیری ندارد.

در واقع هنگام وزن کم کردن زنان بیشتر از ران خود وزن کم می نمایند.

چرا این اتفاق می افتد؟

علت وزن کم کردن سریع تر مردان نسبت به زنان تفاوت در نوع بدن آنها است.

از لحاظ فیزیولوژیک، مردها به گونه ای ساخته شده اند که سریع تر چربی را بسوزانند. آنها توده عضلانی بیشتری و یک نرخ طبیعی متابولیسم بالاتری نسبت به زنان دارند.

توده عضلانی بیشتر بعلاوه کالری بیشتری احتیاج دارد، بنابراین هرچقدر بدن مرد عضلات بیشتری داشته باشد بدن او سریع تر می سوزاند.

به همین ترتیب، تعداد کالری در مطالعه نیز غیرمنصفانه به نفع مردان بود.

به علت متابولیسم بالا، مردان اغلب احتیاج به مصرف بیشتر کالری در روز دارند تا میزان استراحت متابولیسم خود را برآورده نمایند - یعنی بدن آنها احتیاج به انجام وظایف اصلی مانند خواب و تنفس دارد.

در این مطالعه، با این رژیم، مردان و زنان به میزان مساوی کالری مصرف کردند. با این حال، این میزان کالری برای مردان بسیار کم بود. نتایج به دست آمده از وزن، بیشتر می تواند تنها بر این واقعیت پایدار باشد.

مردها توده عضلانی بیشتری دارند، و توده عضلانی بیشتر نشانه فعالیت سوخت و ساز بالاتر بدن است. هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، متابلیسم شما سریع تر است. بنابراین اگر متابولیسم بالایی داشته باشید بدن شما سریع تر کالری می سوزاند و شما سریع تر وزن کم می کنید.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "یک اثبات علمی تازه: مردان سریع تر از زنان وزن کم می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اثبات علمی تازه: مردان سریع تر از زنان وزن کم می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید