85 رئیس هیات ورزشی زن هستند

به گزارش وبلاگ چاپارها، معاون توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به کوشش زنان ورزشکار برای کسب کرسی های بین المللی و صندلی های جهانی با پوشش اسلامی پس از پیروزی انقلاب گفت: انقلاب به ما آموخت ورزش عرصه ای است که بانوان ما می توانند با حفظ ارزش ها و با تکیه بر توانمندی هایشان، خالق اتفاقات عظیم باشند.

85 رئیس هیات ورزشی زن هستند

به گزارش وبلاگ چاپارها و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد، در نشست آنالیز مسائل ورزش زنان و مطالبات بانوان ورزشکار با حضور فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران گفت: تشکر ویژه از اعضای فراکسیون زنان بویژه دکتر قاسمپور دارم چرا که در این مدت به ورزش زنان توجه داشتند و در کمتر از یک ماه مجددا موضوعات را پیگیری کردند.

او در ادامه توضیحاتی را در مورد اقدامات انجام شده برای توسعه ورزش بانوان ارائه کرد و اضافه نمود: پیش از پیروزی انقلاب، زنان در سه یا چهار رشته فعالیت داشتند به طوریکه مدال برنز تیم والیبال زنان در بازی های آسیایی تهران تنها افتخار در این حوزه بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه اضافه نمود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از دوره ای کوتاه مسکوت ماندن ورزش بانوان، ورزشکاران بانوی کشورمان با کوشش بسیار توانستند ورزش را به طور ویژه و به طور کاملا مستقل در راستا توسعه در بخش های مختلف قرار دهند.

وی ادامه داد: انقلاب به ما آموخت ورزش عرصه ای است که بانوان ما می توانند با حفظ ارزش ها و با تکیه بر توانمندی هایشان، خالق اتفاقات عظیم باشند.

فرهادی زاد همچنین به رشد زنان در بخش های مختلف مدیریت ورزش اشاره نمود و یادآور شد: زنان ما در بحث مربیگری و داوری چیزهای زیادی یاد گرفته اند و ما حتی در المپیک نیز یک بانوی داور ایرانی داریم و این کارکردهای بالای ورزش زنان را نشان می دهد.

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور زنان در میادین ورزشی بین المللی از جمله وایلد کارت به المپیک در اوایل انقلاب گفت: زنان ما کوشش کردند و امروز با تکیه بر پتانسیلهای شخصی در بخش بانوان توانستند علاوه برکسب سهمیه المپیک، کرسی های بین المللی خوبی را به دست بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به حضور زنان در هیئت های استانی گفت: در حال حاضر فدراسیون ما توسط بانوان اداره می گردد و ریاست هشتاد و پنج هیئت استانی نیز برعهده زنان است.

فرهادی زاد اضافه نمود: در بحث توسعه ورزش بانوان اعتبارات خوبی وجود دارد اما در بحث همگانی و قهرمانی در موضوع اعتبارات باید سهم بانوان مد نظر قرار گیرد.

وی در سرانجام گفت: به همین دلیل از ابتدای سال جاری در تفاهمنامه با فدراسیون های ورزشی به تفکیک ورزش زنان و مردان مورد توجه نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "85 رئیس هیات ورزشی زن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 رئیس هیات ورزشی زن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید