افزایش تراکنش های الکترونیکی در شهریورماه

به گزارش وبلاگ چاپارها، تراکنش های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در ششمین ماه امسال به بیش از 640 هزار میلیارد تومان رسید که از نظر تعداد و ارزش رشد داشته است.

افزایش تراکنش های الکترونیکی در شهریورماه

بر اساس تازه ترین گزارش مالی منتشرشده از سوی شاپرک، مجموع تعداد تراکنش های صورت گرفته شاپرک در شهریورماه امسال به 3430 میلیون عدد رسیده و ارزش این تراکنش ها در مجموع به بیش از 640 هزار میلیارد تومان می رسد که نسبت به مرداد رشدی معادل 8.49 درصد در تعداد و 2.54 درصدی در ارزش ریالی داشته است.

بر این اساس، رشد اسمی ماهانه تراکنش های شاپرک در شهریور امسال نسبت به ماه گذشته معادل 20.54 درصد بوده و تراکنش های شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعدادی 17.38 درصد و از نظر ریالی 32.75 درصد رشد داشته است.

در شهریور امسال سهم ابزارهای پذیرش اینترنتی در تراکنش های صورت گرفته معادل هفت درصد و ابزار پذیرش موبایلی 3.41 درصد بوده و این در حالی است که کارت خوان های فروشگاهی 89.6 درصد از کل تراکنش های صورت گرفته را به خود اختصاص داده اند.

از تعداد تراکنش های صورت گرفته 88.3 درصد مربوط به خرید کالا و خدمات، 7.49 درصد مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه و معادل 4.21 درصد مربوط به مانده گیری بوده است.

بعلاوه، از مجموع کل تراکنش های صورت گرفته در شهریورماه معادل 92.50 درصد پیروز و 7.5 درصد ناپیروز بوده است. البته تراکنش هایی که با سوئیچ شاپرک صورت گرفته، 99.96 درصد پیروز بوده است.

اما از مجموع تراکنش های ناپیروز صورت گرفته در این ماه 0.63 درصد به دلیل خطای پذیرندگی، 0.50 درصد به دلیل خطای شاپرکی، 16.14 درصد به دلیل خطای صادرکنندگی، 82.31 درصد به دلیل خطای کاربری و 0.41 درصد به دلیل خطای کسب وکار بوده است.

بر اساس این گزارش، نسبت ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی در شهریورماه امسال هم 14.92 درصد بوده و این در حالی است که نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدینگی در این ماه تنها 1.93 درصد بوده است.

بنا بر تحلیل آمارهای رسمی در شهریورماه امسال، ابزار کارت خوان فروشگاهی با 323 تراکنش به ازای هر کارت خوان در مکان نخست قرار می گیرد و پذیرش اینترنتی با 154 تراکنش به ازای هر ابزار و پذیرش موبایلی با 81 تراکنش به ازای هر ابزار فعال به ترتیب در مکان های بعدی قرار می گیرند.

افزون بر این، میانه تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی در ماه مذکور معادل 274 تراکنش است که این تعداد نسبت به میزان مشابه در ماه گذشته افزایش 26.99 واحدی (10.92 درصدی) را تجربه نموده است.

بعلاوه بیشترین افزایش میانه تعداد تراکنش مربوط به ابزار پذیرش اینترنتی بوده است.

شاخص مهم دیگر، شاخص میانه مبلغ تراکنش ها به ازای هر ابزار پذیرش است که بنا بر آمارهای رسمی، میانه مبلغ هر تراکنش در ابزار پذیرش اینترنتی 57.4 میلیون تومان بوده که این عدد برای کارت خوان های فروشگاهی 58 میلیون و 557 هزار تومان و برای پذیرش موبایلی تنها 834 هزار تومان بوده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "افزایش تراکنش های الکترونیکی در شهریورماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تراکنش های الکترونیکی در شهریورماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید