تغذیه در خدمت زیبایی

به گزارش وبلاگ چاپارها، 6 برگ کاهو می تواند بیش از 100 درصد از احتیاج بدن به ویتامین A را تامین می نماید که نتیجه آن افزایش گردش سلولی و سرحال شدن پوست است. پتاسیم موجود در کاهو با بهبود جریان خون و افزایش مواد مغذی و اکسیژن، طراوت بیشتری به پوست می دهد.فایده های دیگر: همین اندازه کاهو، حدود 45 درصد ویتامین K دارد. مطالعات نو نشان می دهند که این ویتامین باعث فعال شدن پروتئینی در بدن می گردد که به سلامت عروق یاری می نماید.

تغذیه در خدمت زیبایی

تغذیه در خدمت زیبایی

ترجمه: سمیه وحدانی

تغذیه خوب، پایه و اساس برخورداری از پوست سالم است. تغذیه طبیعی فرایند لایه برداری از پوست را تسریع می نماید تا از صدمات اشعه ماورای بنفش، که باعث بروز لکه های قهوه ای و چین و چروک در پوست می گردد، جلوگیری کند.

اگر می خواهید پوستی شاداب داشته باشید باید یک رژیم غذایی کامل، شامل چربی های سالم، پروتئین کافی و اندازه زیادی میوه و سبزیجات را در سبد خریدتان بگنجانید. این رژیم غذایی باید حاوی گروهی از مواد غذایی مقوی باشد که علاوه بر تغذیه پوست، فایده های دیگری هم داشته باشد؛ فوایدی مثل افزایش هوش و قدرت تفکر، کاهش کلسترول، بهبود خواب و خیلی چیزهای دیگر. اگر آماده اید تا رژیم غذایی خود را برای داشتن پوستی بهتر تغییر دهید، با ما همراه شوید.

کاهو

6 برگ کاهو می تواند بیش از 100 درصد از احتیاج بدن به ویتامین A را تامین می نماید که نتیجه آن افزایش گردش سلولی و سرحال شدن پوست است. پتاسیم موجود در کاهو با بهبود جریان خون و افزایش مواد مغذی و اکسیژن، طراوت بیشتری به پوست می دهد.فایده های دیگر: همین اندازه کاهو، حدود 45 درصد ویتامین K دارد. مطالعات تازه نشان می دهند که این ویتامین باعث فعال شدن پروتئینی در بدن می گردد که به سلامت عروق یاری می نماید.

غلات سبوس دار

نان، ماکارونی و غلات سبوس دار حاوی اندازه زیادی آنتی اکسیدان هستند و راز جوانی پوست هم در مصرف همین آنتی اکسیدان ها است. محققان می گویند سطح آنتی اکسیدان طبیعی بدن با افزایش سن پایین می آید بنابراین افزودن آنها به رژیم غذایی ضروری به نظر می آید.فایده های دیگر: محققان معتقدند اندازه بالای فیبر موجود در غلات سبوس دار اندازه زیادی از چربی شکم را از بین می برد. در مطالعه ای که مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر نموده، آمده است: افرادی که به مدت 3 هفته روزانه 5 وعده غلات سبوس دار خورده اند 2 برابر کسانی که کربوهیدرات های تصفیه شده و بدون سبوس مصرف نموده اند چربی شکم شان آب شده است.

شکلات تلخ

در یک مطالعه، زنانی که نیم فنجان شکلات تلخ نوشیده بودند به دلیل افزایش گردش خون، پوست شان گرم و برافروخته شد. اگر خوردن کاکائو به صورت یک عادت روزانه دربیاید شاید حتی به جوان تر شدن پوست هم یاری کند.فایده های دیگر: محققان انگلیسی دریافته اند که یک فنجان کاکائو می تواند جریان خون را در مغز به مدت 2 ساعت بهبود بخشد. به علاوه تحقیقات نشان می دهد کاکائو می تواند باعث افزایش فعالیت مغز گردد که در نتیجه شخص قادر خواهد بود تا کارهای پیچیده را بهتر انجام دهد.

سیب

کوئرستین، آنتی اکسیدانی که در پوست انواع سیب وجود دارد، محافظی بسیار قوی در برابر اشعه های سوزان UVB است که باعث بروز سرطان پوست می گردد. دفعه بعد که خواستید حمام آفتاب بگیرید می توانید از این ضدآفتاب عالی و طبیعی هم در کنار ضدآفتاب های معمولی بهره ببرید.فایده های دیگر: مطالعه روی 34000 زن یائسه نشان داد که خوردن دست کم 2 عدد سیب در هفته به مدت یک سال خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا 15 درصد کاهش می دهد. پس توصیه می کنیم حتما سیب بخورید؛ با پوست هم بخورید.

توت فرنگی

یک فنجان از این میوه خوشمزه بیش از 130 درصد ویتامین ث دارد ویاتامین ث، آنتی اکسیدانی قوی است که فیبر بدن را زیاد و به صاف شدن و استحکام پوست یاری می نماید. افرادی که بدن شان ویتامین ث کمتری دریافت می نماید پوست شان مستعد خشکی و چروک شدن است، بنابراین توت فرنگی می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند، ضمن اینکه طبق یافته های اخیر، آنتی اکسیدان موجود در توت فرنگی پوست را در برابر شل و ول شدن هم محافظت می نماید.فایده های دیگر: توت فرنگی می تواند خطر ابتلا به سرطان را با مهار رشد سلول های سرطانی بدخیم کاهش دهد. در یک تحقیق، افرادی که اندازه بیشتری توت فرنگی خورده بودند 3 برابر کمتر از دیگران در معرض سرطان قرار گرفتند.

روغن زیتون تصفیه نشده

این چربی سالم اسیدهای چرب ضروری و مفیدی برای بدن دارد که پوست را در برابر اشعه سرطان زای ماورای بنفش مقاوم می نماید. این اسیدهای چرب بخشی از غشای سلولی هستند که حفظ رطوبت بدن را در پی دارد. بنابراین مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد.فایده های دیگر: تحقیقات تازه نشان می دهند که ماده ای در روغن زیتون وجود دارد که باعث کاهش کلسترول خون می گردد و هم با استفاده از افزایش فعالیت سلولی جلوی اضافه وزن و دیابت را می گیرد. از دیگر فایده های این روغن عالی این است که می تواند احساس گرسنگی کاذب را از بین ببرد. بنابراین شما هم کمتر ریزه خواری می کنید و همین عامل به کاهش وزن تان یاری می نماید.

گوجه فرنگی

خوردن خوراکی های قرمز رنگ، از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می نماید. در یک مطالعه، داوطلبانی که به مدت 3 ماه روزانه 5 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی مصرف نموده بودند 25 درصد بیشتر در برابر آفتاب سوختگی ایمن شدند. علاوه بر این، محققان آلمانی فهمیده اند که آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی می تواند تا حدی چین و چروک های پوست را از بین ببرد.فایده های دیگر: در گوجه فرنگی ماده ای به نام لیکوپن وجود دارد که می تواند باعث کاهش بیماری های قلبی گردد. در یک مطالعه بر روی تعدادی از زنانی که به بیماری قلبی مبتلا بودند ثابت شد گوجه فرنگی می تواند تا 34 درصد از خطر این بیماری کم کند.

بادام

خوردن بادام به کسانی که پوست خشکی دارند توصیه می گردد، چون بادام رطوبت زیادی را وارد پوست می نماید. خوردن یک مشت بادام در روز اندازه ویتامین E بدن را که یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها برای سلامت پوست است، افزایش می دهد.فایده های دیگر: هرچند آجیل ها کالری بالایی دارند ولی مطالعه ای بر روی 50000 زن نشان داده آن دسته از خانم هایی که دست کم هفته ای 2 بار آجیل خورده اند نسبت به سایرین کمتر مستعد اضافه وزن بوده اند.

گردو

این ماده مغذی، معدن امگا 3 به تعداد می رود که عنصری مهم در روغن کاری پوست است و می تواند پوست را نرم و مرطوب نگه دارد. مصرف حدود 15 گرم گردو در روز می تواند اندازه جذب امگا 3 را 100 درصد افزایش دهد.فایده های دیگر: خوردن گردو همراه با وعده شام هم در داشتن خوابی بهتر موثر خواهد بود. محققان دانشگاه تگزاس پی برده اند که گردو حاوی هورمونی به نام ملاتونین است و می تواند به تنظیم خواب یاری کند.

تخم مرغ

یافته ها نشان می دهند که دو نوع آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ، یعنی لوتئین و زی اکسانتین، محافظانی قوی در برابر اشعه ماورای بنفش هستند. بعلاوه تخم مرغ می تواند به اندازه قابل توجهی پوست را نرم تر، محکم تر و مطلوب تر کند.فایده های دیگر: خوردن روزانه یک عدد تخم مرغ می تواند به طرز چشمگیری اندازه این دو آنتی اکسیدان را در خون افزایش دهد و با محافظت از شبکیه، چشم را در برابر آسیب نور ایمن نگه دارد و از ابتلا به لکه زرد جلوگیری کند.

سویا

تحقیقات نشان می دهند پس از اینکه زنان از اواخر دهه 30 میلادی رو به مصرف غذاهای حاوی سویا آوردند، چین و چروک پوست شان بهتر و استحکام آن بیشتر شده است. اندازه سویایی که در این تحقیقات پیشنهاد شده روزانه حدود 85 گرم است.فایده های دیگر: اضافه کردن سویا به رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به دیابت و سرطان رحم و تخمدان را کم کند و هم جلوی عود سرطان پستان را بگیرد. شما هم می توانید در خیلی از غذاها به جای گوشت قرمز و مرغ از سویا بهره ببرید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "تغذیه در خدمت زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه در خدمت زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید