خودروهای الکتریکی آلفا رومئو نسخه عملکردی کوادریفولیو خواهند داشت

به گزارش وبلاگ چاپارها، طبق گزارش ها خودروهای الکتریکی آلفا رومئو که به تدریج از سال آینده عرضه خواهند شد، مانند خودروهای بنزینی این شرکت، نسخه عملکردی کوادریفولیو هم خواهند داشت.

خودروهای الکتریکی آلفا رومئو نسخه عملکردی کوادریفولیو خواهند داشت

از سال 2024 قرار است آلفا رومئو (Alfa Romeo) به آلفا ای-رومئو (Alfa e-Romeo) تبدیل گردد و باید بدانیم که این یک نقل قول یا بیانیه مطبوعاتی نیست، بلکه عنوان رسمی آللفا رومئو است که در جولای سال جاری اعلام شد.

این برند ایتالیایی از سال 2027 فقط خودروهای الکتریکی عرضه خواهد نمود و پیش بینی می گردد که نخستین مدل باتری دار و تمام الکتریکی را در سال 2024 ارائه دهد. گزارش تازه اتوکار هم نشان می دهد که احتمال فراوری خوردوهای عملکردی تحت برند کوادریفولیو (QV) وجود دارد.

کوادریفولیو (Quadrifoglio) به معنای شبدر چهارپر، نامی است که آلفا رومئو بر روی قدرتمندترین و سرسخت ترین نسخه های خودروهای موتور درون سوز خود مانند جولیا (Giulia) و استلویو (Stelvio) می گذارد. این سنت می تواند در سال های آینده و با عرضه نخستین خودروهای الکتریکی با نشان QV ادامه یابد.

ژان-فیلیپ ایمپارتو (Jean-Philippe Imparato) رییس آلفا رومئو گفت: برای همه مدل های عرضه شده، من همواره امکان ساخت یک نسخه عملکردی از خودرو را آنالیز می کنم که کاملا با پیغام مجموعه محصولاتی که ارائه می دهیم، مطابقت داشته باشد. اگر درنظر داشته باشم که نمی توانیم سطح مناسبی از عملکرد کوادریفولیو را ارائه دهیم، چنین نسخه ای فراوری نخواهیم کرد.

یکی دیگر از فرصت های هیجان انگیز آلفا رومئو در عصر الکتریکی شدن، فرصت این شرکت برای احیای برندهای گذشته در قالب مدرن خواهد بود. اسپایدر دوئت (Spider Duette) یکی از این مدل هاست و طبق اعلام ایمپارتو حتی در مراحل طراحی است. با این وجود عرضه نسخه الکتریکی این خودرو به شدت به موفقیت مدل های اصلی آلفا رومئو در بازار بستگی دارد.

رییس این شرکت گفت: من این مدل را به فروشندگان نشان داده ام اما تا زمانی که از سهم بازار کاملا مطمئن نباشم، جرأت نمی کنم آن را برای فراوری ارائه دهم.

نخستین مدل از نسل تازه آلفا رومئو باید شاسی بلند کامپکت توناله (Tonale) پلاگین هیبریدی باشد که قرار است در نهایت سال آینده عرضه گردد. کراس اوور کوچک دیگری هم که احتمالا برنرو (Brennero) نام دارد، ممکن است در سال 2024 وارد بازار گردد.

عکس کاور: کانسپت آلفا رومئو توناله

Credit: Alfa Romeo

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "خودروهای الکتریکی آلفا رومئو نسخه عملکردی کوادریفولیو خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای الکتریکی آلفا رومئو نسخه عملکردی کوادریفولیو خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید