راهکارهای سحرخیز شدن ، معرفی 4 گام شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ چاپارها، اگر در طول روز همیشه کوشش می کنید اما به بعضی از کارهای خود نمی رسید، بهتر است صبح ها زودتر بیدار شوید. خیلی از ما عادت نموده ایم شب ها تا دیروقت بیدار باشیم و صبح ها نیز دیرتر از خواب بیدار شویم. اما باید بدانید که صبح برترین زمان برای انجام کارهاست و در آن موقع می توانیم فعالیت های خود را بهتر و با کارایی بیشتری انجام دهیم. سحرخیز بودن و راه چاره های سحر خیزشدن و یا راهکارهای زود بیدار شدن کار مسئله ای است ولی آدم های پیروز و کسانی که برای اهدافشان می جنگند، آن هایی هستند که صبح های زود از خواب بیدار می شوند. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که زود بیدار شدن برای شما سخت است، در این مقاله با ما همراه باشید تا با راهکارهای سحرخیز شدن آشنا شوید.

راهکارهای سحرخیز شدن ، معرفی 4 گام شگفت انگیز

داشتن یک برنامه روتین شبانه

یکی از راه چارههای زود بیدار شدن این هست که اگر قصد دارید صبح زود بیدار شوید، شب ها زودتر بخوابید. خوابیدن در یک ساعت معین به شما یاری می نماید تا بتوانید صبح سرحال از خواب بیدار شوید. یکی از کارهایی که شب قبل از خواب باید انجام دهید، برنامه ریزی است. در یک دفترچه کوچک مهم ترین فعالیت هایی که قرار است صبح فردا انجام دهید را یادداشت کنید. یادداشت کردن باعث خواب آرام تر شما خواهد شد. وقتی می گوییم یک برنامه روتین به این معنی است که کارهایی را هرشب قبل از خواب باید انجام دهید. کارهای روتین باعث می گردد تا بدن شما به یک زمان خاص برای خواب عادت کند. مثلا آماده کردن مقدمات صبحانه فردا، یادداشت کردن مهم ترین فعالیت های روزبعد یا مطالعه یک کتاب قبل از خواب می تواند برنامه روتین شبانه شما باشد. سعی کنید از شب قبل برای صبحانه ای که قرار است بعد از بیدار شدن از خواب بخورید برنامه ریزی کنید. خوردن یک صبحانه مناسب در راه چارههای زود بیدار شدن نقش مهمی در سلامتی شما دارد. حتی می توانید از شب قبل برای صبحانه خود برنامه ریزی نموده و مواد مورد احتیاج آن را تهیه نمایید. با این کار روز بعد فرصت بیشتری را می توانید به خوردن صبحانه اختصاص دهید.

به خودتان سخت نگیرید

یکی از راه چارههای سحرخیز شدن این هست که سعی کنید به تدریج بدن خود را به زودتر بیدار شدن عادت دهید. به عنوان مثال هر روز 5 دقیقه زودتر از روز قبل بیدار شوید. با این روند پس از 12 روز یک ساعت زودتر از خواب بیدار شده اید. شب ها نیز همین کار را انجام دهید. یعنی هر شب 5 دقیقه زودتر بخوابید.برای راه چاره های سحر خیز شدن سعی نکنید آلارم ساعت را 2 ساعت زودتر از زمانی که باید بیدار شوید تنظیم کنید. برای بیدار شدن باید اراده ای قوی داشته باشید. با شنیدن اولین آلارم از تخت خواب خود جدا شوید.این راه یکی از موثر ترین راه چارههای زود بیدار شدن میباشد.

اینترنت در رختخواب ممنوع

یکی از عادات بدی که شاید خیلی از ما داشته باشیم این است که پس از خاموش کردم آلارم گوشی وارد شبکه های اجتماعی می شویم یا ایمیل هایمان را چک می کنیم و ... . این گونه ممکن است زمان زیادی پس از بیدار شدن همچنان در رختخواب بمانیم. در این مورد ازراه چاره های سحرخیز شدن این کار با هدفی که ما داریم، یعنی سحرخیز شدنمان، منافات دارد و باعث شکست می گردد. پس از شنیدن صدای آلارم گوشی، سریعا از جای برخیزید و روزتان را با کارها و فعالیت های مهمی که از شب قبل برای آن برنامه ریزی نموده اید شروع کنید. این مورد یکی از مفید ترین روش ها در راه چاره های سحرخیز شدن میباشد.

ورزش کنید

یکی از راه چارههای سحرخیز شدن ورزش و نرمش صبحگاهی یکی از فعالیت های مهمی است که باید سعی کنید حتما در برنامه ریزی روزانه خود بگنجانید. با ورزش می توانید سرحال تر و پرانرژی تر یک روز پرمشغله را شروع نمایید. لزومی ندارد حتما به یک باشگاه ورزشی بروید. می توانید در فضای باز اطراف خانه کمی پیاده روی کنید و حرکات ساده ای را انجام دهید. دراین جا 4 راه چاره ساده را که می تواند به سحر خیز شدن شما یاری کند، پیشنهاد داده ایم. البته باید بدانید اولین اصل برای زد از خواب بیدار شدن اراده است. اراده کنید تا شب ها زودتر بخوابید و صبح ها زودتر بیدار شوید. شاید اوایل کمی سخت باشد اما بدن شما پس از مدتی به این ساعت خواب عادت نموده و دیگر مسئله ای با سحرخیز شدن نخواهید داشت.

منبع: همگردی

به "راهکارهای سحرخیز شدن ، معرفی 4 گام شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای سحرخیز شدن ، معرفی 4 گام شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید