قیمت مرغ مینا چند؟

به گزارش وبلاگ چاپارها، مرغ مینا همه چیز خوار و نسبتا مقاوم است. سازگاری بالایی با محیط پیرامون اش دارد. اما مهم ترین دلیلی که باعث این پرنده به خانه ها راه پیدا کند، هوش بالا و ادا کردن درست کلمات است. جالب است بدانید که مرغ مینا یک گونه مهاجم است و بقای دیگر پرندگان و اغلب محصولات کشاورزی را از بین می برد. اما به یک پرنده و حیوان خانگی از سوی مردم پذیرفته شده است.

قیمت مرغ مینا چند؟

به گزارش وبلاگ چاپارها، در ایران نیز مرغ مینا در میان پرندگان خانگی از محبوبیت نسبتا بالایی برخوردار است. علت این محبوبیت را هم می توان در سخنگو بودن این پرنده جستجو کرد. البته این قابلیت در برخی از طوطی سانان نیز وجود دارد. اما چون معمولا قیمت بالایی دارند، خریداران به سمت خرید مرغ مینا می فرایند که به نسبت ارزان تر است.

برای خرید این پرنده باهوش نیز، خریداران مجبور بودند سطح شهر را بگردند، تا پرنده فروشی پیدا کنند و مرغ مینای مورد نظرشان را بخرند. اما حالا با توسعه پلتفرم های آنلاین خرید و فروش شرایط برای طرفداران این پرنده راحت شده است.

بررسی این پلتفرم ها نشان می دهد که آگهی دهندگان از بیشتر نقاط کشور آگهی فروش مرغ مینا منتشر کرده اند. اما بیشتر فروشندگان ساکن شهر های بزرگ همچون تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، کرمانشاه و کرج هستند. به شکل محدود فروشندگانی هم از شهر های کوچک تر وجود دارد. به شکل میانه روزانه نیز در دو پلتفرم مشهور حدود 190 آگهی منتشر می شود که در ماه این عدد به حدود 6 هزار آگهی می رسد.

قیمت مرغ مینا چند؟

عدد های پیشنهاد شده از سوی فروشندگان ثابت نیست و یک بازه قیمتی متفاوت و گاه عجیب برای فروش مرغ مینا وجود دارد. اما با این حال کمترین پیشنهاد را یک آگهی دهنده ساکن بجنورد اعلام کرده است. کریم گفته که مرغ مینای خود را در ازای 150 هزار تومان می فروشد. او تاکید کرده که پرنده اش باهوش و زرنگ است.

اما به شکل میانه آگهی دهندگان قیمت مدنظرشان بین 500 هزار تومان و 3 میلیون تومان است. بخشی از این فروشندگان معتقدند که قیمت بالای برخی مرغ مینا ها منطق خاص خودش را دارد.

در این رابطه یک فروشنده که ساکن اصفهان است و مرغ مینای خود را سه میلیون و 500 هزار تومان می فروشد، می گوید که مرغ مینا اگر آموزش دیده باشد و حرف بزند به شکل طبیعی قیمت اش بالا می رود. منصور تاکید می کند قیمت مرغ مینا را اندازه سخنوری پرنده تعیین می کند. اما اگر مرغ مینا حرف نزد و صرفا صدا های معمول و آوازگونه خود را ادا کند، همان قیمت معمول 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان را دارد.

بعد هم می گوید اگر مرغ مینا وارداتی باشد و از گونه ای خاص همچون مینای بالی سفید و دور چشم آبی باشد، قیمت اش به چند ده میلیون تومان هم می رسد. اما تعداد این گونه ها در ایران کم است و پرشمارترین آن ها همان مرغ مینای معمولی است که با پر های عمدتاً قهوه ای، سر قهوه ای تیره تا سیاه با یک لکه زرد روشن در پشت چشم و یک منقار و پا های زرد دیده می شود.

در این میان برخی از فروشندگان نیز قیمت های بالایی پیشنهاد می کنند که گاه به 15 میلیون تومان هم می رسد. دراین رابطه یک آگهی دهنده که ساکن کرمانشاه است، برای فروش مرغ مینا سخنگوی خود 15 میلیون تومان طلب کرده است. آرش به ما می گوید که مرغ مینای او حدود 30 کلمه و جمله بلد است و با مهارت خاصی آن ها را ادا می کند. برای همین 15 میلیون تومان عدد بالایی برای این پرنده باهوش نیست.

قیمت جوجه مرغ مینا

فروشندگان برای جوجه مرغ مینای پرورش یافته خود قیمت بسیار کمتری نسبت به گونه بالغ پیشنهاد می کنند. کمترین پیشنهاد متعلق به یک آگهی دهنده ساکن اسفراین است. او دو عدد جوجه مرغ مینا دارد که هر یک 150 هزار تومان می فروشد. او گفته که جوجه ها یک ماهه و بسیار سالم هستند.

البته یک فروشنده دیگر هم که ساکن هشتگرد استان البرز است، جوجه مرغ مینای خود را به قیمت 75 هزار تومان به فروش می رساند. اما چون جوجه تازه از تخم بیرون آمده اند، نگهداری آن ها بسیار سخت است و ممکن است با کمترین بی توجهی تلف شوند. با این وجود پایین ترین قیمت همان 150 هزار تومان است.

بالاترین پیشنهاد نیز مربوط به به یک آگهی دهنده ساکن جزیره کیش است. علی می گوید که جوجه مرغ مینای او سخنگو است و برای فروش آن قیمت دو میلیون تومان را معین کرده است. میانه قیمت دیگر فروشندگان نیز بین 200 تا 700 هزار تومان است.

منبع: فرارو

به "قیمت مرغ مینا چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مرغ مینا چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید