معرفی لوسید ایر؛ خودروی برقی با بیشترین برد در دنیا!

به گزارش وبلاگ چاپارها، لوسید ایر یکی از شرکت های نو خودروسازی است که با سرمایه گذاری شرکت های چینی در کالیفرنیا تأسیس شده است و به ساخت خودروهای الکتریکی خودران و لوکس مشغول است. کارکنان سابق تسلا و اوراکل لوسید موتورز را در سال 2007 تأسیس کردند. این شرکت اذعان نموده است که اولین خودروی فراوریی اش را با هدف رقابت با تسلا مدل S فراوری خواهد نمود.

معرفی لوسید ایر؛ خودروی برقی با بیشترین برد در دنیا!

شرکت لوسید موتورز با تأیید مقدار پیمایش 520 مایل معادل 837 کیلومتر، از جانب آژانس حفاظت از محیط زیست(EPA) برای خودروی لوسید ایر، صاحب عنوان بیشترین برد یک خودروی برقی شده و تا به امروز EPA آن را تأیید نموده است.

لوسید ایر از نمای روبه رو

لوسید ایر از نمای روبه رو

نمای جانبی لوسید ایر

قبلی 1 از 3 بعدی

کاهش مقاومت در برابر هوا، باعث افزایش مسافتی می گردد که این خودرو می تواند با هر بار شارژ حرکت کند و همین طور صدای باد در داخل اتاق را کاهش می دهد. بااین حال از آنجا که EPA دارای شرایط آزمایشی بسیار ویژه است، مشتریان لوسید نباید تعجب نمایند، اگر برد این خودرو در دنیای واقعی تا حدودی متفاوت باشد؛ چراکه برد لوسید ایر در آب و هوای نامساعد و پیمایش شیب ها ممکن است تغییر کند.

اکنون این اتفاق یک سال پس از ادعای اولیه شرکت لوسید مبنی بر اینکه دور بردترین سدان الکتریکی را فراوری نموده اتفاق افتاده است. این دستاورد یک پیروزی بزرگ برای پیتر راولینسون مدیر ارشد فناوری و مدیرعامل این شرکت است که قبلاً توسعه خودروی تسلا مدل S را بر عهده داشت. او پیش از این اعلام نموده بود این خودروی برقی در چندین ویژگی اصلی ازجمله قیمت، لوکس بودن و شتاب بهتر از خودروهای برقی ایلان ماسک است و اکنون دور بردتر بودن را نیز باید به این لیست اضافه کرد.

نمای داخلی لوسید ایر

فرمان لوسید ایر

قبلی 1 از 2 بعدی

همان طور که این کمپانی جوان در اوایل تابستان گفت، محصول تازه آنها مجهز به 32 سنسور، سیستم مانیتور رانندگی و یک سیستم یاریی به نام دریم درایو (DreamDrive) خواهد بود. بعلاوه برای این مدل، یک لیدار برای تشخیص نور و یک رادار برای مقدار گیری فاصله به یاری لیزر برای فراوری یک نقشه دقیق از اطراف خودرو در نظر گرفته شده است.

اکنون لوسید ایر از دور بردترین خودروی تسلا که تسلا S است، 161 کیلومتر برد بیشتری را دارد. این خودرو دارای یک مجموعه باتری 113 کیلووات ساعتی است که همراه با طراحی آیرودینامیکی فوق العاده، برد این خودرو را افزایش می دهد. خودروی تسلا با قیمت گزاف 169 هزار دلار عرضه می گردد، بااین حال لوسید درحال آنالیز عرضه این خودروی برقی با قیمت 77 هزار و 400 دلار یا احتمالاً 69 هزار دلار است.

نمای پشتی لوسید ایر

نمای پشتی لوسید ایر

نمای پشتی لوسید ایر

قبلی 1 از 3 بعدی

لوسید ایر دارای لوسید موتورز می گوید که به لطف پلتفرم تازه، حجم کلی محفظه بار ایر به 739 لیتر افزایش می یابد. این خودرو بعلاوه بزرگ ترین فضای صندوق جلو را با 270 لیتر در اختیار قرار می دهد، که بیش از دو برابر حجم 135 لیتری فورد موستانگ مک-ای است. با تفریق ارقام، در می یابیم که حجم صندوق عقب به ظرفیت قابل ملاحظه 458 لیتر و معادل صندوق دوج چلنجر می رسد. از همان شروع نیز لوسید ایر نوید فضای بار بزرگی را داده بود.

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ چاپارها بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی لوسید ایر؛ خودروی برقی با بیشترین برد در دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی لوسید ایر؛ خودروی برقی با بیشترین برد در دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید