همه چیز درباره پکیج تصفیه فاضلاب

به گزارش وبلاگ چاپارها، از جمله مهمترین چالش های مقابل در دنیای امروز، ورود مواد آلی، فلزات سنگین، میکروارگانیسم های واگیردار و مواد آلاینده به وسیله پساب های صنعتی و انسانی به محیط زیست می باشد.

همه چیز درباره پکیج تصفیه فاضلاب

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ چاپارها، از جمله مهمترین چالش های مقابل در جهانی امروز، ورود مواد آلی، فلزات سنگین، میکروارگانیسم های واگیردار و مواد آلاینده به وسیله پساب های صنعتی و انسانی به محیط زیست می باشد. علاوه براین، در تمام جهان با تهدید بزرگی به نام خشکسالی روبرو هستیم که راهکارهای مختلفی جهت روبرو شدن با این چالش ها وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی اشاره کرد.

آشنایی با پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب به مجموعه ای از تجهیزات برای حذف آلاینده های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی از پساب ها گفته میشود که با توجه به نوع فاضلاب موجود در آنها دارای بخش های متفاوتی می باشد. فاضلاب ورودی به این پکیج ها (اعم از شیمیایی و بهداشتی) پس از عبور از بخش های مختلف و حذف آلاینده های متعدد در هر گام، در نهایت به سطح مطلوبی از کیفیت رسیده و امکان ورود آنها به محیط زیست یا مصرف مجدد در بخش های صنعتی یا کشاورزی بوجود می آید. در نتیجه، نه تنها با مشکل کمبود آب مقابله خواهد شد، بلکه از شیوع بیماری های مختلف و واگیردار نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد. مقدار حذف آلاینده های موجود در پساب ها با توجه به کیفیت مورد نظر برای استفاده مجدد در آنها در محیط های مختلف معین شده و بر همین اساس تجهیزات موجود در پکیج تصفیه آب تغییر میکند.

کاربرد های مهم پکیج تصفیه فاضلاب

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد، جهانی امروز با دو معظل خشکسالی و ورود فاضلاب های آلوده به محیط زیست روبرو می باشد. به همین منظور طراحی، فراوری و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب در راستای فعالیت های فعالان حوزه تصفیه آب و فاضلاب قرار گرفته است. به طوریکه در حال حاضر کاربرد این پکیج ها بسیار گسترده می باشد که بعضی از آنها عبارتند از:

حذف آلاینده های صنعتی از پساب کارخانجات فراوری رنگ، نساجی، موادغذایی، پالایشگاه ها، پتروشیمی و غیره و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده

تصفیه پساب و فافضلاب بیمارستانی و حذف میکروارگانیسم ها و باکتری های واگیردار قبل از ورود آنها به محیط زیست

افزایش کیفیت پساب های صنعتی و استفاده مجدد آنها برای کشاورزی و باغبانی

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب در کمپ های نظامی و آموزشی و شهرک های مسکونی، هتل ها، فرودگاه ها، ترمینال های مسافربری به منظور تصفیه فاضلاب انسانی

فاضلاب بهداشتی چیست؟

فاضلاب بهداشتی نتیجه فعالیت های انسانی و غیر صنعتی مانند سرویس های بهداشتی و فاضلاب حاصل از آشپزخانه ها می باشد. فاضلاب بهداشتی فاقد ترکیبات سمی و عناصر سنگین و خطرناک است و از این رو روش تصفیه فاضلاب بهداشتی نیز با سایر فاضلاب ها تفاوت دارد.

بیشتر: لیفت استیشن یا ایستگاه پمپاژ فاضلاب آب سازه

راه کارهای تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب بر اساس نوع فاضلاب مورد تصفیه و استاندارد پساب خروجی انتخاب می شود. تمامی روش های تصفیه فاضلاب را می توان در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی به کار برد.

در انتخاب روش نوین تصفیه فاضلاب در پکیج فاضلاب بهداشتی باید روشی را انتخاب کرد که علاوه بر قابلیت اجرا، راهبری و نگهداری ساده ای داشته باشد و پساب خروجی هم مطابق با استانداردهای سازمان محیط زیست باشد.

روش های تصفیه فاضلاب بر اساس طراحی تصفیه خانه فاضلاب و بسته به نوع فاضلاب و فرآیند تصفیه فاضلاب واحدهای عملیاتی و فرآیندی لازم انتخاب می شود.

تصفیه فاضلاب به صورت کلی به روش های فیزیکی، بیولوژیکی و تصفیه شیمیایی انجام می شود .

تصفیه فیزیکی فاضلاب انسانی شامل مراحل زیر می باشد :

  • آشغالگیری
  • دانه گیری
  • چربی گیری
  • فیلتراسیون

تصفیه شیمیایی فاضلاب شامل انعقاد ، لخته سازی و کلرزنی و .. می باشد .

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب بهداشتی به توضیح ذیل می باشد :

  • تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش لجن فعال با هوادهی گسترده EAAS
  • تصفیه فاضلاب انسانی به روش رشد چسبنده IFAS
  • تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش هوادهی با بستر رشد متحرک MMBR
  • تصفیه فاضلاب به روش SBR
  • تصفیه فاضلاب به روش RBC
  • تصفیه فاضلاب به روش MBR

طراحی پکیج فاضلاب انسانی می تواند در انواع روش های تصفیه فاضلاب طراحی و اجرا شود. تصفیه فاضلاب انسانی به روش لجن فعال با هوادهی گسترده EAAS ، تصفیه فاضلاب بهداشتی به روش رشد چسبنده IFAS و تصفیه فاضلاب به روش هوادهی با رشد متحرک، از روش های تصفیه فاضلاب طراحی و اجرا شده در پکیج تصفیه فاضلاب خانگی است.

بیشتر: فیلتر پرس یکی از محصولات مهم آب سازه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آب سازه مراجعه فرمایید.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب دفنی دستگاهی است که فاضلاب خروجی از ساختمان های اداری ، مسکونی و کارخانجات صنعتی را می گیرد و طی یک فرآیند هوازی و به وسیله دمیدن هوا برای باکتری های در حال رشد این پساب را به آبی زلال و بی بو و بی رنگ تبدیل می نماید. پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی به منظور تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب های بهداشتی- انسانی و پساب های صنعتی جهت جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و حفظ منابع آب، ساخته می شوند. کمیت و کیفیت فاضلاب فراوریی و خروجی از پارامتر های اصلی در طراحی پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی به شمار می رود. کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب دفنی عمدتا برای تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک شامل مجتمع های مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها، کارخانجات، کارگاه ها، صنایع و … می باشد. مطابق استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست پساب تصفیه شده بایستی به یکی از سه منبع پذیرنده شامل آب های سطحی و چاه جذبی تخلیه و یا در مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://absaze.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%84%d9%86-%d8%af%d9%81%d9%86%db%8c/

.امروزه با توجه به محدودیت فضا در اماکن مختلف و بالا بودن قیمت زمین در محیط های شهری و صنعتی استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. واحدهای اصلی پکیج های تصفیه فاضلاب دفنی شامل متعادل ساز و ایستگاه پمپاژ، شبکه آشغالگیر و دانه گیر، هوادهی شامل تجهیزات بلوئر، دیفیوزر و سایر متعلقات، ته نشینی، ضدعفونی پساب، پکیج تزریق کلر، هاضم لجن، تابلو برق و … می باشد.

در پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن همه تجهیزات مورد استفاده جهت تصفیه فاضلاب ها و پساب ها درون استوانه پلی اتیلنی قرار داده می شود. این پکیج ها بر اساس نوع احتیاج و حجم مورد نظر در کارخانه مونتاژ می شوند و سپس مستقیماً به مکان مورد نظر انتقال داده می شوند. به همین دلیل سرعت اجرا و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن نسبت به سایر پکیج ها بسیار بالاتر است و پس از نصب، خیلی سریع و ساده قابل استفاده و بهره برداری می باشد، پلی اتیلن از استحکام، انعطاف پذیری، مقاومت بالا و اصطکاک خیلی کمی برخوردار است. همین امر باعث می شود که استفاده از آن برای پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن مناسب باشد. اصطکاک کم یاری می نماید تا با یک مخزن به ضخامت کم ، مقدار انتقال ماده و سیال در سیستم تصفیه پساب بیشتر باشد. پلی اتیلن با چگالی میانه و بالای خود، نقطه ذوب معمولاً در محدوده 120 تا 180 درجه سانتیگراد دارد. این دما بر اساس چگالی پلی اتیلن فرق دارد. در پساب ها نهایت حرارتی که وجود دارد، به مقدار نقطه جوش آب یعنی همان حدود 100 درجه است. این پلیمر علاوه بر مقاومت مناسبی که در برابر دما دارد، عایق الکتریکی خوبی نیز هست.

خدمات گروه صنعتی و تخصصی آب سازه

بخشی از خدمات گروه صنعتی و مهندسی آب سازه absaze.com شامل موارد ذیل می باشد:

  1. مشاوره رایگان، طراحی دقیق و ساخت انواع سیستم های تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی
  2. مشاوره رایگان، طراحی بر اساس تازه ترین رفرنس ها و مراجع معتبر علمی و فراوری انواع سیستم های تصفیه آب با کاربری های گوناگون شامل فراوری آب شرب، آب انواع صنایع، آب دامداری و مرغداری ، مصارف هتل، مصارف کشاورزی و تاسیسات و …
  3. مشاوره رایگان، طراحی دقیق و اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب و انتقال آب
  4. طراحی و فراوری اناوع سیستم های پمپاژ و لیفت فاضلاب از ترازهای پایین دست به شبکه اگو سراسری (لیفت استیشن و پمپ استیشن فاضلاب)
  5. فراوری انواع مخزن فایبر گلاس و پلی اتیلن جهت نگهداری انواع سیالات شیمیایی و بهداشتی
  6. طراحی و فراوری انواع سیستم های پیش تصفیه و تصفیه بی هوازی فاضلاب از جنس پلی اتیلن شامل انواع سیستم های بی هوازی شامل UABR، UASB و ….
  7. فراوری و تامین انواع محصولات پلی اتیلنی شامل لوله های پلی اتیلن، لوله های کاروگیت فاضلابی، منهول های تک جداره و کاروگیت، هندهول های پلی اتیلن و …
  8. طراحی، فراوری و نصب انواع مخازن آب شرب و آب آشامیدنی از جنس GRP و FRP
  9. طراحی و محاسبه ظرفیت انواع مختلف پکیج های تصفیه آب صنعتی، کشاورزی، دامداری، تاسیسات و گلخانه ها شامل سختی گیر و فیلتر شنی، ازن ژنراتور، کربن اکتیو ، RO و …
  10. طراحی، فراوری و تعمیرات مخزن اسید استیل، پلی اتیلن و فایبرگلاس در ظرفیت های مختلف بصورت عمودی و افقی ، دفنی و غیر دفنی
  11. طراحی و فراوری اناوع مخازن تحت فشار، مخازن ثقلی، منابع کویلدار و مخازن استیل

نویسنده: seo سئو مهام - سئو - خدمات سئو seo مهام

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همه چیز درباره پکیج تصفیه فاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره پکیج تصفیه فاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید