چشم انداز اقتصاد دنیا در سال 2020

به گزارش وبلاگ چاپارها، اقتصاد جهانی سال جاری شاهد رشد بیشتری در مقایسه با دو سال پیش خواهد بود.

چشم انداز اقتصاد دنیا در سال 2020

به گزارش وبلاگ چاپارها به نقل از فارین پالیسی، برخلاف سالهای پرنوسان 2018 و 2019 به نظر می رسد که سال 2020 بسیار امیدوار نماینده تر خواهد بود. بسیاری از ناظران معتقدند که اقتصاد دنیای از بدترین طوفان ها عبور نموده و در آستانه ثبت موفقیت های جدید است.

آن طور که صندوق بین المللی پول اعلام نموده، رشد اقتصاد دنیای در سال آینده 3.4 درصد خواهد بود؛ هرچند که بانک دنیای چشم انداز بدبینانه تر رشد 2.7 درصدی را ارائه نموده است. بسیاری از تنش ها و ریسکهای مهم در حال کاهش هستند: آمریکا و چین به حل و فصل اختلافات تجاری خود بیش از هر زمان دیگری در طول سه سال اخیر نزدیک شده اند و در اروپا، دولت محافظه کار که حالا اکثریت قاطع مجلس و رای دهندگان را در اختیار دارد مصمم به حل و فصل پفراینده چهار ساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

برخلاف چین، آمریکا خیلی زود بر سر مسائل تجاری با شرکای تجاری خود در آمریکای شمالی و اقیانوس آرام به توافق رسید؛ تا جایی که کانادا، مکزیک و ژاپن خیلی زود با خواسته های جدید آمریکا موافقت کردند. با این حال در آن سوی اقیانوس اطلس موضع اروپا در برابر آمریکا تهاجمی تر شده است؛ تا جایی که فرانسه به دنبال اخذ مالیات دیجیتالی بر فعالیت شرکت های آمریکایی رفته و آلمان نیز به دنبال تلافی تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان است.

موسسه رتبه بندی فیچ در گزارشی در رابطه با جنگ تجاری بین آمریکا و چین نوشت: در شرایطی که بورس ها در آمریکا به قله های تاریخی خود نزدیک شده اند، مهم ترین انگیزه برای صعود بیشتر بازارهای مالی، مستحکم تر شدن توافقات بین دو اقتصاد نخست دنیا خواهد بود.

فرایند مذاکرات آینده بین آمریکا و اروپا برای رشد منطقه یورو در سال بعد حیاتی خواهد بود؛ با این حال انتظار می رود رشد مالی انگلیس در امسال بیش از پیش تقویت گردد و از رشد ضعیف نزدیک به سطح رکود در سال گذشته فاصله بگیرد. انتظار می رود انگلیس و آمریکا در اواسط سال آینده مذاکره برای پیمان تجاری و مالی جدید را شروع نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چشم انداز اقتصاد دنیا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز اقتصاد دنیا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید