انواع مدل درب حیاط[جدیدترین طرح ها]

به گزارش وبلاگ چاپارها، در هنگام ورود به هر خانه اولین قسمتی که با آن رو به رو خواهید شد، درب آن می باشد. از این رو انتخاب نمونه ای که هم از لحاظ زیبایی و هم کاربردی مناسب باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه گردد. درب ورودی ساختمان و حیاط انواع مختلفی دارد و می توان با توجه به بودجه، سلایق مختلف، کاربرد و موارد دیگر نمونه ای مناسب را انتخاب کرد.

انواع مدل درب حیاط[جدیدترین طرح ها]

در ساخت درب حیاط از متریال های گوناگونی استفاده می گردد. در این نوشته از ما تصمیم داریم به معرفی انواع این درب هایی که به عنوان درب حیاط مورد استفاده قرار می گیرند، بپردازیم. آشنایی با این درب ها و متریال به کار رفته در آن ها می تواند در انتخاب صحیح به شما یاری کند. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی انواع درب ورودی حیاط

درب فرفورژه

درب های فرفورژه نمونه ای از پرطرفدارترین انواع درب های حیاط شناخته می شوند. درب فرفورژه در دسته درب های آهنی قرار می گیرد. این گونه درب ها دارای اشکال منحنی شکل و به نوعی آمیخته با هنر می باشد. طراحی این درب هم به سبک مدرن و هم کلاسیک نزدیک است.

درب استیل

استیل از جمله متریال های مقاوم شناخته می گردد. از این رو برای ساخت درب و پنجره گزینه ای مناسب می باشد. از درب های استیل می توان در قسمت ورودی ساختمان، ورودی حیاط، باغ و ویلا، پارکینگ و غیره استفاده کرد. انواع مختلف این درب آن را برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان مناسب نموده است. این درب ها در رنگ های مختلف فراوری می شوند. قیمت درب های رنگی استیل نسبت به نمونه های ساده متفاوت می باشد.

درب فولادی

همان گونه که از نام آن پیداست در ساخت این گونه درب ها از فولاد که خود نوعی آلیاژ آهن می باشد، استفاده شده است. این درب از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و از این رو از لحاظ امنیتی بسیار مناسب می باشد. این گونه درب ها در انواع نمونه های مختلف موجود بوده و سلایق مختلف را جوابگو می باشد.

درب چوبی

درب های چوبی از جمله درب هایی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند. این گونه درب ها گزینه ای مناسب برای استفاده در انواع سبک ها از جمله مدرن و کلاسیک می باشند. در ساخت درب های چوبی از چوب هایی با کیفیت و رنگ های متفاوتی استفاده می گردد که همین امر می تواند در قیمت آن ها تاثیرگذار باشد.

در صورت تمایل به استفاده از درب چوبی برای درب حیاط بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. چرا که درب حیاط در معرض باد و باران بوده و از این رو می تواند آسیب پذیری بالایی داشته باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از این گونه درب ها در شرایط اقلیمی و آب و هوایی متفاوت امکان پذیر نمی باشد. البته امروزه از روکش هایی بر روی این گونه درب ها استفاده می گردد که می تواند تا اندازه ای از درب محافظت کند.

درب فایبرگلاس

درب های فایبرگلاس نمونه ای از دیگر درب های حیاط ساختمان می باشد. این گونه درب ها ظاهری شبیه به چوب داشته و ضد آب می باشند. مقاومت بالا از دیگر فاکتورهایی است که آن را به نمونه ای مناسب برای استفاده به عنوان درب حیاط ساختمان تبدیل نموده است.

درب آهنی

درب های آهنی نمونه ای از متداول ترین انواع درب های حیاط می باشند. این گونه درب ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. از این رو می توانند امنیت کافی را ایجاد نمایند. با توجه به مقاومت بالای این گونه درب ها، می توان گفت در صورت نگهداری مناسب از طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

از آن جایی که درب های آهنی اگر برای مدت طولانی در معرض رطوبت قرار گیرند، دچار زنگ زدگی می شوند، نگهداری از آن ها نکته مهمی است که باید به آن توجه گردد. رنگ آمیزی منظم این گونه درب ها می تواند از بروز آسیب جلوگیری به عمل آورد.

درب شبکه ای

در ساخت درب توری حیاط که با نام درب شبکه ای نیز شناخته می گردد، از فلز استفاده می گردد. ساختار این گونه درب ها به شکل میله های بافته فلزی بوده و ساختاری شبیه به تور دارند. این درب بیشتر حالت تزئینی داشته و از امنیت برخوردار نمی باشد.

درب وینیل (PVC)

درب حیاط پی وی سی از جمله درب هایی است که از مقاومت نسبتا خوبی در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت برخوردار می باشند. اما باید توجه داشت که در طوفان های شدید، دچار تغییر شکل می شوند. این گونه درب ها از قیمت نسبتا مناسبی برخوردار بوده و می توانند جایگزین مناسبی برای درب های چوبی باشند.

این گونه درب ها در برابر رطوبت و خط و خش مقاوم می باشند. نکته مهم در به کارگیری این درب به عنوان درب حیاط، استفاده از لایه محافظ بر روی آن می باشد. انجام این کار می تواند آن را در برابر پرتوهای آفتاب محافظت کند تا درب دچار رنگ پریدگی نگردد.

درب آلومینیومی

درب های آلومینیومی وزن سبکی دارند و در مقابل رطوبت از خود مقاومت نشان می دهند و دچار زنگ زدگی نمی شوند. از این رو می توانند انتخاب مناسبی برای درب حیاط باشند. اما باید توجه داشته باشید که این گونه درب ها در شرایط آب و هوایی سخت که مناطقی که در معرض بادهای شدید قرار دارند، مناسب نیستند. چرا که در اثر طوفان، از فرم اولیه خود خارج شده و شکل خود را از دست می دهند.

درب ویلایی

درب های ویلایی را هم می توان در دسته پرطرفدارترین انواع درب حیاط قرار داد. این درب ها ظاهری شبیه به درب های فرفورژه دارند.

فاکتورهای مهم در انتخاب درب حیاط

در هنگام انتخاب درب حیاط فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شوند. برای مثال استحکام درب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن پرداخته گردد. در کنار آن توجه به زیبایی آن نیز نباید فراموش گردد. بهتر است انتخاب درب حیاط با توجه به سبکی که در ساخت ساختمان به کار رفته است صورت پذیرد و با نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد.

منبع: ساختمانچی

به "انواع مدل درب حیاط[جدیدترین طرح ها]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل درب حیاط[جدیدترین طرح ها]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید