یک عدد زرده بر در پارک ملی کویر رهاسازی شد

به گزارش وبلاگ چاپارها، مسئول منطقه حفاظت شده کویر از رهاسازی یک عدد زرده بر در محدوده پاسگاه محیط بانی شکرآباد در منطقه حفاظت شده کویر اطلاع داد.

یک عدد زرده بر در پارک ملی کویر رهاسازی شد

محمود رضا خسروی با اعلام این خبر، گفت: در هفته گذشته یک عدد زرده بر به وسیله یکی از شهروندان دوست دار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین تحویل داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده کویر به اشاره به اینکه زرده بر جزء حیوانات وحشی و بومی منطقه است، اضافه نمود: این حیوان پس از تیمار اولیه و اطمینان از شرایط سلامت و آمادگی جهت رهاسازی در طبیعت در محدوده پاسگاه شکرآباد در منطقه حفاظت شده کویر به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

لازم به ذکر است زرده بر از خانواده راسوها است و زیستگاه این حیوان منطقه ها استپی و بیابانی و اراضی باز است، رنگ آن مشکی و در نواحی سر، پشت و دم لکه های زرد رنگی وجود دارد بعلاوه این حیوان از جوندگان تغذیه می نماید.

به گزارش فارس، زرده بر ˈ یا عروس موش از گونه های نادر و با اهمیت پستانداران کوچک در استان مرکزی در لیست سرخ سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) و در طبقه آسیب پذیر ثبت شده است.

مقدار بدن زرده بر 25 تا 27 سانتیمتر و طول دم آن 12تا 200 سانتیمتر است و غذای این پستاندار کوچک با 34 دندان به طور معمول از جوندگانی چون موش، سنجاب، پرندگان، مارمولک وحشرات تشکیل شده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930319001039#sthash.NTuh1QOt.dpuf

منبع: دالاهو

به "یک عدد زرده بر در پارک ملی کویر رهاسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک عدد زرده بر در پارک ملی کویر رهاسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید